Allerede fra den 2. januar har det været muligt at ringe direkte til den rigtige afdeling på Lejre Kommune.

Nye telefontider og direkte linjer skal forbedre kontakten til Kommunen

Lejre Kommune gør det fra i år muligt, at ringe direkte til den rigtige afdeling. Samtidig indskrænkes telefontiderne, men bemandingen bedres, så borgere nemmere kan komme i direkte kontakt med den rette medarbejder, skriver Lejre Kommune på deres website. Lejre kommune forventer kortere ventetid og bedre service.  

LEJRE: Fra 2. januar er det blevet lettere for borgere i Lejre kommune at ringe direkte til den rette medarbejder. Hver afdeling får nemlig et direkte nummer; hermed slipper borgere for at ringe til hovednummeret og bede om at blive stillet om.   
Den direkte telefonkontakt er valgt efter at være grundigt afprøvet i afdelingen Visitation: Her blev telefontiden forsøgsvis mindsket, og selvom det kan lyde som en selvmodsigelse, viser tallene, at borgerne oplevede kortere ventetid og bedre service. For i den kortere telefontid kan medarbejderne fokusere fuldt på telefonkontakten. Er telefontiderne længere, vil medarbejderne ikke være fuldt til stede ved telefonerne, da en arbejdsdag jo også består af megen anden direkte borgerkontakt; borgersamtaler, hjemmebesøg mm.  

Ring direkte og få hurtigt svar
Ringer du fremover til Lejre Kommune, kan du ringe direkte til den ønskede afdeling. De nye numre finder du her. Afdelingernes nye telefoner har en ventekø, så man undgår at skulle ringe op igen, hvis der er optaget.
Borgere kan fortsat ringe via 4646 4646; her kan du via få tryk nå den rette afdeling eller vælge Borgerservice for at få hjælp til den videre omstilling.

Borgmester i Lejre KommuneTina Mandrup,

“Den direkte kontakt til et menneske er meget vigtig. Og selvom mange borgere i dag benytter sig af vores selvbetjeningsløsninger og er glade for dem, så er der nogle ting, der er nemmere med en fagperson i den anden ende. Via telefonen kan man hurtigt få afklaret et spørgsmål og få hjælp til at komme videre. Vores nye telefontider gør den direkte kontakt til den rette medarbejder nemmere, og samtidig får vores medarbejdere bedre tid til anden direkte kontakt med borgerne,” siger borgmester Tina Mandrup, der samtidig beder om, at der udvises tålmodighed i den første tid, hvor systemet skal indkøres.

Holder øje med telefonerne
De nye åbningstider er valgt på baggrund af data, der viser, at flest borgere ringer til kommunen mellem kl. 9 og 11. Telefontiden torsdag fra 14-16 er valgt for at tilbyde en senere tid til dem, som det passer bedre. Telefontiderne gælder for alle afdelinger. Lejre Kommune vil holde løbende øje med ventetider og tilfredsheden blandt borgerne og vil tilrette system og åbningstider, hvis det bliver nødvendigt. 
De nye telefontider er vedtaget af kommunalbestyrelsen som en del af budgetaftalen. 

De nye telefontider er:
Mandag kl. 9-11.
Tirsdag kl. 9-11.
Onsdag kl. 9-11.
Torsdag kl. 9-11 + 14-16.
Fredag: Lukket.


Del denne artikel

Disse artikler kunne også være interessante for dig